Monday 11 June 2012

Tanggal 11 June, 2012

Salam.
         Hidup ini bagaikan mimpi..semalam kita dibuai mimpi yg indah..tp, ari ini..belum tentu..Inilah dinamakan kehidupan..Kita tidak tahu apa yg menanti kita sekejap lagi, esok hari..Semua telah ditentukan..rahsia Allah, tiada siapa yg tahu..
         Hari ini merupakan hari lahir ibu mertuaku yg ke 54 tahun.. Semoga Allah memanjangkan usianya dan memurahkan rezekinya serta memberikan 'mak' kebahagiaan didunia dan diakhirat..
        Hari ini juga, seorang kenalanku kehilangan suami tersayang..perginya secara tiba2..tak mampu ku menyekang airmata ini dr jatuh sewaktu aku menziarah arwah pagi tadi..lebih menyayat hati apabila aku melihat anak sulongnya yg berusia 5 tahun menangis melihat jenazah 'daddynya' sedang diusung oleh Polis untuk dibawa ke hospital.  Inilah janji Allah sewaktu kita berada didalam rahim ibu lagi..Jodoh, Ajal, Maut..semuanya ditangan Allah..Segalanya sudah tertulis..
        Namun Allah itu tidak akan menguji hambanya diluar kemampuannya..dan aku percaya sahabatku ini seorang yang kuat dan tabah..maka dengan itu, dia menerima ujian yang amat hebat ini..Kehilangan suami tercinta diusia yang masih muda..umurnya dalam lingkungan umurku..30-an..mempunyai 2 cahaya mata comel yang masih kecil. Aduhh..sedihnya aku bila mengenangkan kerinduan si anak terhadap daddy mereka nanti..apalah daya..manusia hanya mampu merancang..Allah penentu segalanya..
         Aku cuba meletakkan diriku ditempatnya..rasanya aku tidak sekuat dan setabah dia untuk menghadapi semua ini..Maka dgn itu, dia yg terpilih untuk memikul dugaan yg maha berat ini.. 'Ya Allah, cucurilah rahmat dan kasihmu keatas arwah suami sahabatku..Ampunkanlah segala dosanya..Tempatkanlah arwah dikalangan orang yang beriman..Semoga Rohnya beroleh kebahagiaan dan ditempatkan didalam syurgamu, ya Allah..Al-Fatihah..
      Aminnn.....

No comments:

Post a Comment